Ügyfélsegítő

             A Budakörnyéki Járásbíróság Ügyfélsegítővel                                                kapcsolatos tájékoztatása

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy a Budakörnyéki Járásbíróságon a bírósági ügyfélsegítő napra - legfeljebb egy hónapra előre - telefonon vagy személyesen tudnak időpontot foglalni.

Az előzetes időpontfoglalás esetén is felmerülhet várakozási idő az eltérő időigényességű kérelmek elintézése miatt.

Felhívjuk figyelmüket, hogy 10 percet meghaladó késés esetén az időpontfoglalás megszűnik. Az elkésett ügyfél csak a határidőben érkezett felek kérelmeinek elintézését követően kerülhet sorra, amennyiben az ügyintézés az ügyfélsegítő nap időtartamába belefér.

 ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 


Panasznap helyett Ügyfélsegítő

 

Alapvetően megváltoztatta a korábbi panasznap szerepét az új Polgári perrendtartás. De nem csak a tartalom, a név is változott: mostantól az Ügyfélsegítőhöz fordulhatnak az ügyfelek. A további részletekről a téma két szakértőjével beszélgettünk, a videó ide kattintva megtekinthető.

Az alább csatolt fájlokban az Ügyfélsegítő kiadványt és a változás nyomán készült figyelemfelhívó plakátot is melléklejük.

 

Budapest, 2018. október 5.

 ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Átadták a Szigetszentmiklósi Ügyfélközpontot

 

Az Egri Törvényszék után a Szigetszentmiklósi Járásbíróságon is megnyitott az új, egységes arculatú Ügyfélcentrum, mely az Országos Bírósági Hivatal (OBH) elnökének stratégiai célkitűzéseihez igazodva modern környezetben biztosít gyors és hatékony ügyintézést a bírósághoz fordulóknak.
 
Dr. Handó Tünde, az OBH elnöke a központ megnyitóján utalt rá, hogy az elmúlt években több olyan fejlesztés is elindult, amely a bíróságokhoz való könnyebb hozzáférést szolgálja, megkönnyítve ezzel a felek ügyintézését. Ezek közé tartozik például a Digitális bíróság projekt. Ennek egyik legfontosabb újítása az ún. e-akta bevezetése lesz. A cél, hogy az elektronikus akta a papír alapú akta online változataként tegye egyszerűbbé az ügyfelek számára irataik megismerésének lehetőségét.
 
 
A személyes ügyintézés azonban sokszor elkerülhetetlen. Ügyfelek százezrei keresik fel évente személyesen a bíróságokat. Ezért különösen fontos, hogy ügyük súlyához méltó környezetben, megfelelően felkészült munkatársak fogadják őket. Ahogyan a „jó állam” arcai a kormányablakok, úgy a nyitott, szolgáltató bíróság arcai az ügyfélközpontok. Kialakításuknál az volt a fő szempont, hogy a bíróságok ügyfelei korszerű és komfortos körülmények között, egyszerűbben, gyorsabban intézhessék ügyeiket, adhassák be beadványaikat, tájékozódhassanak vagy tekinthessenek be iratokba. Az OBH támogatásával létesülő ügyfélközpontok például megteremtik a lehetőségét annak, hogy egy debreceni állampolgár a Zalaegerszegi Törvényszék előtti ügyében a lakóhelyén kaphasson információt.
 
 
A szigetszentmiklósi megnyitón dr. Handó Tünde bejelentette, hogy a korábban Panasznap néven működő szolgáltatás a jövőben Ügyfélsegítő elnevezéssel várja a jogkereső polgárokat. Az új Polgári Perrendtartás, megújult jogszabályi környezetet teremtve pontosította az intézmény keretében végezhető segítségnyújtás módját és határait. Az Ügyfélsegítő ennek megfelelően segíti a jogi képviselő nélküli ügyfeleket a nyomtatványok kitöltésében és szóbeli kérelmeik rögzítésében, valamint válaszokkal szolgál bírósági eljárási kérdésekben. Az Ügyfélsegítő a járásbíróságokon, az ott jelzett ügyfélfogadási időkben kereshető fel. Az Országos Bírósági Hivatal annak érdekében, hogy az intézmény megújulásával kapcsolatos információk hatékonyan jussanak el az ügyfelekhez plakátot és tájékoztató kiadványt készített, továbbá a birosag.hu honlapon megjelenő tartalmakkal hívja fel az érintettek figyelmét a változásra.

 

Budapest, 2018. október 3.