Ügyfélsegítő szolgáltatás az Érdi Járásbíróságon

A 2019. január 1-jétől működő Érdi Járásbíróságon is Ügyfélsegítő szolgáltatást vehetnek igénybe az állampolgárok. A bírósági ügyek intézésére minden hétfőn 9-12 és 13-15 óra között van lehetőség. A bíróság szolgáltató jellegének erősítése, a várakozási idő csökkentése érdekében személyesen az Ügyfélközpontban, vagy pedig telefonon a kezelőirodákon előzetes időpontfoglalást követően, az időponttal rendelkező ügyfelek soron kívül kerülnek behívásra. Az időpont foglalásához a név és a telefonszám megadása, valamint a felmerülő kérdés, probléma rövid megjelölése szükséges. Időpontot foglalni legfeljebb egy hónapra előre lehet. Az Ügyfélsegítő keretében a jogi képviselővel nem rendelkező ügyfelek számára a bíróság segítséget nyújt nyomtatványok kitöltésében, szóbeli kérelmek rögzítésében, illetve bírósági eljárásjogi kérdésekben.

Az Érdi Járásbíróság elnöke, dr. Liziczay Sándor tájékoztatása szerint, az első napon az Ügyfélsegítőt három jogi képviselővel nem rendelkező ügyfél kereste fel házassági bontóper megindításával, büntető ügyben ügyészségi panasz elutasításával, illetve a Budaörsi Járásbíróságon folyamatban lévő üggyel kapcsolatban.

Dr. Liziczay Sándor felhívta a figyelmet arra, hogy az ügyfeleknek javasolt a szolgáltatás igénybe vétele előtt végiggondolnia, hogy milyen határozott kérelemmel kívánnak a bírósághoz fordulni, valamint a szükséges dokumentumok – ide értve a személyazonosság igazolásához szükséges iratok – meglétét ellenőrizni, az Ügyfélsegítőre magukkal hozni és mindenképpen célszerű előzetesen időpontot foglalni.